Мої учні є активними учасниками інтерактивних конкурсів:
- інтерактивний конкурс "Колосок";
Мене звати Юля Паук. Навчаюсь у 4 класі.
Дуже люблю читати.
Книги – це наші друзі. Вони нас розраджують,
коли сумно, дають відповіді на різні запитання, навчають і виховують.
Недавно я прочитала книгу Марини Павленко
«Домовичок повертається». Читаючи її, поринала в цікавий світ закартиння,
казок, познайомилася з чарівною істотою – Домовичком.
Домовичок був другом мами Дарини, але коли
вона подорослішала, то вже не могла чути й бачити його. Її донечки – Оля і
Оксана – подружились з ним. Згодом вони разом потрапляли в різні історії : у
країну Втікляндію, у казку «Дикі лебеді», познайомилися з абрикосячим
сімейством, з Муркою – Попелюхою. Домовичок був їх нянею. Він навчив їх багато
читати, а не витрачати часу на часокрада ( телевізор); малювати та потрапляти в
казки і допомагати героям; заставляв прибирати свої речі та тримати їх в
порядку; навчив робити добро. Навіть собі зробив Дерево добрих вчинків, щоб до
свята Миколая на ньому було дуже багато листочків, які свідчили б про добрі
справи. А ще домовичок говорив народними прислів’ями. Найбільше мені сподобались : “Мами й дочки з
одного дерева листочки», «Добре роби – добре буде», «Звичка – друга натура»,
«Вогонь добрий слуга і поганий
господар», «Дерево пізнають по плодах, а людину, як мовиться, по її добрих
ділах».
Часто маленький бородань говорить дуже
влучно і цим характеризує людей і їхні вчинки. Ось, наприклад : «Який татко –
таке й дитятко», «Гарна хвороба склероз – нічого не болить і щодня новини»,
«Наполоханий мішком – то й торби боїться».
Ця повість описує й реальні події :
«Софіївку в Умані, життєву історію тітки Наталі та донечки Софії, двох Костиків,
у яких мама виїхала за кордон (де у неї сім’я), а вони удвох “парубкують»,
життя дідуся – вчителя.
Книга збагатила мене народною мудрістю. Вона
подарувала відчуття реальності в нереальному світі, дала можливість зрозуміти,.
що дитинство – це найкращий період життя людини. Раджу всім прочитати цю
повість, бо читається вона легко, невимушено. Мова проста, доступна, смішна та
дотепна. Головний герой шепелявить, тому деякі слова кумедні : «жнудився», «шіль»,
«шобака», «шештра», «ліш», «жорі» і інші.
Паук Юлія , 4 клас
Я, Оленка Сидор, навчаюся в 4 класі й дуже
люблю читати. Книги – це наші друзі, які приносять утіху, допомагають вийти із
складного становища, дають нам сили та натхнення.
Нещодавно я прочитала книгу
Ірени Роздобудько «Коли оживають ляльки». Мене дуже зацікавила назва, бо сама
люблю ляльки і тому вирішила дізнатися відповідь на питання : чи дійсно
ляльки оживають?
Книга складається з п’яти частин. Тому, читаючи “Винахідливі гноми»,
я дізналася про справжніх майстрів – маленьких, але винахідливих гномів, які за
допомогою ножиць, кольорового паперу та пляшечки клею можуть наблизити та
змінити пори року, запалити на небі зірки. А ще я зрозуміла : щоб мрії
збувалися, треба багато працювати. Найсильніше враження викликав епізод, у
якому люди прокинулися вранці й зраділи, бо навкруги побачили землю, укриту
ніжно – зеленим листям. І від їх «усмішок розтанув і поплив до річки сніг».
Пізніше я дізналася про
мешканців скляної кульки : дитинча Букарбона, який ніколи не стане хижаком; Пухиркового Ме, у
якого є хвостики з кольоровими лампочками; Тіліл і Ліліт, які ніколи не
розлучаться та по черзі думають тільки про гарне. Мені сподобалось те, що в
оповіданні немає зла, завжди весело, спокійно. Можна облизувати пальці скільки завгодно, бо кожен має свій
смак : « великий – барбарисовий, вказівний – дюшес, середній – м’ятний, безіменний
– лимонний, мізинець – абрикосовий. Якщо маєш такі солодкі пальчики, не
захочеться й обідати !»
Цікавою була розповідь про
духів, які живуть у посуді. Вони розповідають нам про сучасне та минуле. Про
княжі часи розповідали Курамир та Кюми –
Сарег – духи, які сиділи на двох княжих келихах і не помічали часу, міркували
«про справи, яких уже давно ніхто не згадує...» Ця частина вчить нас не
забувати минуле, пам’ятати нашу історію,
а також не перейматися дріб’язковими справами, бо вони цього не варті ( «Коли ж погубився й він ( адже
звичайний кухонний посуд має властивість швидко розбиватися) то замість нього
купили новий ).»
Історія «Коли оживають
ляльки» дозволила мені побувати в країні, де ляльки, які ожили, навчили
дівчинку Агнію, як потрібно поводитись з іграшками, навчили її бути сміливою і
не залишати в біді друзів. Спочатку лялька – Мар’яна, лялька –Омеляна і лялька
– Полуниця хотіли провчити свою господиню – маму Агнію , і перетворили її в
пупсика. Підвели лаком вуста, намалювали червоне й зелене ластовиння, приліпили
замість волосся шматочки вати, намастивши клеєм потилицю. Одягнули в повзунки й
повели на бал до пана Під – Вана. Там доручили
Стрибунцеві бути кавалером панни Ельмінії ( ім’я дала Агнії лялька – Мар’яна). На балу сталася
прикрість : була викрадена лялька – Омеляна ( Блакитна Королева) паном Між –
Стіном. Як виявилося, він хотів , щоб Омеляна вийшла за нього заміж. Пупсик –
Ельмінія, Стрибунець кинулись рятувати ляльку – Мар’яну, але їх посадили до в’язниці. Та сама лялька
хотіла залишитись Королевою Між – Стінії, і Агнія її відпустила. Пізніше
дозволила ляльці – Полуниці стати Королевою Під – Ванії . Лялька - Мар’яна залишилась з дівчинкою Агнією, бо “
вже звикла до гострого гребінця...»
Ця розповідь мене вразила. Я
зрозуміла, чому потрібно берегти ляльки, не робити їм кривди.
Усім дівчаткам рекомендую
прочитати книжку. Ілюстрації мені допомогли уявити головних героїв. Книжка
легко читається.
Сидор Оленка , 4 клас
Немає коментарів:
Дописати коментар