Шукати в цьому блозі

У грі навчаємось

Ігри на уроки природознавства
Ігри на уроки письма
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ У 1 КЛАСІ 
ІГРИ БУКВАРНОГО ПЕРІОДУ 
«МОЗАЇКА» 
Учням роздаються картки зі складами червоного, синього, зеленого кольору. Склади перемішані. З них треба скласти слова, де перший склад червоного кольору, другий – синього, третій – зеленого. Н – д: руч, ка; О, ля; ма, ши, на; бі, лоч, ка; пар, та; квіт, ка; … 


«НУМО ПРОЧИТАЙ» 
Складіть слова, переставивши букви. 
Трфуки мьіфл олбтуф іфніш 
(фрукти) (фільм) (футбол) (фініш) 

«ПРОЧИТАЙ СЛОВА» 
Розв’яжи «грамотні» приклади і намалюй відповіді. 
ЯР+БЛУ+КОМА-РМА= 
=ЯК+КІВІ+РИС-ВІК-ИС 
ГОЛ+РОМА+ХА-МАЛА= 
=СІК+ДОН+ЦЕ-ДІК 

«МОЛОКА КОМУ?» 
Промовля корівка: «Му-у-у!» 
Діти, знаєте чому 
Молочко вам треба пити? 
Щоб ніколи не хворіти! 
З букв складіть слова і дізнаєтеся, кого діти пригостили молочком: 
б а с о к а к и о т к к а ж ї 

«ДИВО – ДЕРЕВО» 
Загадка 
Що за дерево в палаці? 
Дві на ньому срібні паці, 
Ослик, поні, котик, слон, 
Білка, бублик, телефон… 
А під стелею вгорі – 
Різнобарвні ліхтарі. 
Ні для кого не новинка, 
Що це дерево - … 
Потім вивішується макет ялинки, де намальовані всі згадані предмети. Вчитель називає предмет і показує його на ялинці, а діти шукають картку із написом цього предмета. Таких карток у кожного учня дев’ять штук. 

«ПОДОРОЖ У ВЕСНУ» 
Чому навесні найбільше мандрівників? Окрім людей, які подорожують увесь рік, вирушають у мандри птахи, комахи, риби, звірі. Здогадайтеся, які птахи вирушили у мандри, для цього вилучіть зайву літеру із слів: 
Журпавлі, лелгеки, гусви, ластівкра, сноловей, лебкеді. 

«НАЙКРАЩА ІГРАШКА» 
- Не вгадать тобі нізащо, 
Котра з іграшок найкраща! 
-Знаю! Трактор заводний! 
- Зовсім ні! 
- Електрична залізниця! 
- Помилився. 
- Ну, тоді це пароплав! 
- Не вгадав! 
- Зрозуміло: це – літак! 
- Знов не так. Добре, 
Відповідь я дам - 
Та, яку зробив ти сам! 
Відгадай за початком і кінцем слова, які іграшки зробив хлопчик: 
М – на, л – так, к – бель, ч – ен, п – воз. 

«СЛОВА З ЛЕВОМ» 
Лев уміє стрибати, як в цирку, з одного слова в інше. Відгадайте в які слова стрибнув лев. На місці запису «лев» зображена тварина. Діти читають слова. 
СТАЛЕВАР, ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ, ТЕЛЕВІЗОР, ЛЕВАДА. 

«З ПЕРШИХ ЛІТЕР» 
Учитель називає будь – яке слово, наприклад «літо». Учні записують це слово по букві в кожному рядку, вертикально. 
Л 
І 
Т 
О 
Задача учнів: у кожному рядку дописати до поданих букв інші букви, щоб вийшли слова, які складатимуться не менше ніж з 4 букв. Коли один із гравців першим допише слова в усіх рядках, він сповіщає про це іншим, і всі припиняють складання слів. Учасник, що закінчив складання першим, зачитує свої слова. Якщо якесь із названих слів є в інших гравців, вони його викреслюють. Виграє той у кого залишиться найбільша кількість не викреслених слів. 

«ПОДОРОЖ НА ПОВІТРЯНІЙ КУЛІ» 
Вирушимо сьогодні у цікаву подорож по Містечкознавству на повітряній кулі. Вперед до пригод! 
У небі над нами птахи пролітали! 
(А ви здогадайтесь, як кожного звали). 
Несли ті птахи нам від когось привіт, 
Ім’я ви його прочитайте як слід: 
Позичте по букві у кульок легеньких… 
Неважко це навіть для діток маленьких. 

«СКЛАДИ СЛОВО ЗА ОСТАННІМИ БУКВАМИ» 
Прочитайте за останніми літерами слова. Що вони означають, як пишуться? 
СІК            КОЛЕСО            СТЕП                  КОВБАСА         ОДУД 
ОСА           ОРЕЛ                  МОРЕ                 ДРАКОН            СОМ 
КІТ             ПОЛЕ                  ЛИСТ                  МЕД                   СИНИ 
ЗОЛОТЕ    КЛЕН                  СКВЕР                ТРАКТОР           ТОРТ 
УДАР         ВЕСНА               СЕЛО                  ЗВІРІ                   ХОР 
ЯГОДИ      ЗМІЙ                                                                           ЗЕРНО 
ЕКРАН      
ФІАЛКА 

«БУДУЄМО БУДИНОК» 
Уявімо, що будуємо будинок. Стіни і дах є. Домальовуємо частини будинку, в яких є звуки [р], [р’] – двері, рами, труба, ручка, перила, веранда… 

Посадимо дерева і квіти у назвах яких є ці звуки. Учні називають слова і викладають з розрізної азбуки: береза, горобина, груша, ромашка, троянда, чорнобривці. 

«НАВАНТАЖТЕ МАШИНУ» 
На таблиці посередині намальована буква «П», поряд з нею розташовано три машини. 
Учні поділені на три групи. Першій групі треба навантажити на машину овочі, другій – фрукти, третій – будівельні матеріали, у назвах яких є буква «П». В учнів роздаткові картки лежать на парті, серед них є й зайві, що не мають цієї букви. 

«ЗНАЙДИ БУКВУ «О»» 
За завданням учителя діти знаходять предмети, які нагадують букву «О». Предметів зображено значно більше, тобто не лише ті, що за формою схожі на «О». 

«РОЗУМНИКИ» 
Здогадатись, якого слова не вистачає у римованому рядку. 
Сійся жито і пшениця, - Виросте всього доволі 
Буде дітям - … (паляниця) На широкім житнім …(полі) 
Для веселої малечі Запеклося сонце в хлібі, 
Бублик вигляне із … (печі) Хто зростив його - …(спасибі). 
А рум’яний …(колобок) 
Скочить прямо на зубок. 



Дидактичні ігри на уроках математики в 1 класі
Гра  «Скільки?» 
         Матеріали гри: картки з цифрами, картки із зображенням різної кількості предметів, іграшки, набірне полотно. 
         Зміст гри

         Варіант 1. Учитель виставляє на набірному полотні картки із зображенням, наприклад, зірочок і, показуючи кожну з них указкою, пропонує лічити хором. Потім указкою показує зірочки, починаючи з останньої, а учні хором лічать від останньої до першої. Учитель повинен звернути увагу дітей на те, що в обох випадках дістали одне й те саме число.  Далі, виймаючи картки із зірочками по одній ( навмисно не по порядку),  він пропонує дітям знову лічити хором. З’ясовується, що і в цьому разі дістали те саме число. Потім учитель ставить на місце всі картки по одній, а діти вголос їх лічать. Після цього вчитель замінює, наприклад,  дві картки із зірочками картками з кульками і пропонує дітям лічити, скільки всього карток на набірному полотні. Коли діти дістануть знову те саме число вчитель пропонує всі картки із зірочками замінити картками з кульками і знову полічити. Виявляється,  що і цього разу кількість карток та сама. 
           Варіант 2. Учитель виставляє іграшки на столі або на карнизі дошки і пропонує учням, показуючи іграшки указкою, не лише лічити вголос, а й піднімати цифру, яку вони називають. Діти лічать у прямому і зворотному порядку, із заміною окремих іграшок. 
           Варіант 3. Учитель плескає в долоні кілька разів, а учні, полічивши кількість оплесків, мовчки піднімають картку з відповідною цифрою. 
           Варіант 4. Учитель плескає в долоні, учні також плескають і лічать оплески. 
           Варіант 5. Учитель показує таблицю із зображенням різних або однакових предметів і пропонує мовчки полічити й показати відповідну цифру. 
            Поряд із виробленням умінь лічби значну увагу слід приділяти в цей період з’ясуванню відношень: «більше», «менше», «стільки ж». Учні ознайомлюються з однозначною відповідністю, а потім вчаться визначати, яких предметів більше, а яких - менше. Важливо, щоб відношення « більше» -

«менше» з самого початку виступало у взаємозв’язку, щоб діти відразу ж усвідомлювали, що коли в одній з порівнюваних сукупностей предметів більше, то це означає, що в другій їх менше. Поступово учні навчаються з’ясовувати, на скільки в одній з груп предметів більше (менше), ніж в другій, що треба зробити, щоб предметів в обох групах стало порівну.
            Тому під час вивчення теми «Порівняння груп предметів за кількістю  можна використати 
гру «Покажи «стільки ж», «більше», «менше»». 
           Матеріали гри: у вчителя і учнів набір карток з числами і різні предмети. 
          Зміст гри. Варіант1. Учитель показує учням карточку з числом 3 і каже: «Більше», учні показують 4, 5 і більше предметів, або карточку із зображенням більш як 3 предметів. Коли вчитель говорить: «Стільки ж» і показує картку з числом 5, усі діти піднімають у руці 5 предметів, коли вчитель показує число 5 і каже: «Менше», учні показують 2 – 3 предмети і т.д. 
            Варіант 2. Учитель показує картку з числом і говорить: «Більше», «Менше», «Стільки ж», а учні піднімають картки з більшим, меншим і таким самим числом. 
            Під час вивчення теми «Взаємне розміщення предметів у просторі (посеред, позаду, під, над, на,  за). Лічба предметів» можна провести 

гру «Назви своїх сусідів». 
        Учитель запитує дітей, хто сидить поруч з ними за партою, хто позаду, спереду. 
        За допомогою цієї гри у дітей формуються відповідні уявлення. Гру потрібно пропонувати учням після вивчення нового матеріалу. Це дає змогу кращому засвоєнню даного матеріалу. 
          Гру «Складемо візерунок» можна використати на уроці під час вивчення теми «Взаємне розміщення предметів (зверху, знизу). Напрям (вгору, вниз). 
За завданням учителя з геометричних фігур на парті в один ряд учні складають візерунок: 5 трикутників, під трикутниками – кружечки, над трикутниками – квадрати. Потім учні змінюють візерунок і розповідають, як вони розмістили геометричні фігури. 
           Дана гра вчить учнів розміщувати предмети у просторі, розрізняти предмети за розміщенням, ознайомлює з напрямками руху: вгору, вниз, розширюються уявлення про геометричні фігури, формується навичка лічби. 
           Для кращого уточнення таких просторових уявлень, як вище – нижче, довше – коротше можна використати

гру «Вище – нижче, довше – коротше». 
            Зміст гри. Учитель пропонує всім учням швидко встати і, залежно від слів, сказаних учителем, показати нижче (вище), ніж він сам. 
            Варіант 1. Учитель показує нижче (вище) столу і говорить «вище» «нижче». Діти швидко піднімають руки значно вище (нижче), ніж показав вчитель. 
            Те саме стосується і слів «довше» - коротше». Вчитель показує учням певну відстань між долонями своїх рук і говорить «довше» («коротше»), а діти відповідно показують більшу (меншу) відстань, ніж у вчителя. 
            Варіант 2. Гра проводиться аналогічно до першого варіанта, але ускладнюється тим, що вчитель показує рукою висоту і каже «вище», а сам руку опускає нижче. Учень повинен зробити навпаки. Те саме стосується і «ширше – вужче». Ця гра, як правило, викликає пожвавлення, сміх, оскільки учні часто помиляються, і є дійовими засобами для знімання перевтоми. 

              Дидактичні ігри, пов’язані з вивченням нумерації чисел першого десятка та числа 0. 
              Вивчаючи нумерацію чисел першого десятка, школярі вчаться читати й записувати ці числа, порівнюючи їх, визначати місце кожного з чисел у числовому ряді, розв’язувати приклади на додавання (віднімання) одиниці тощо. А краще засвоїти даний матеріал допоможе 

гра «Більше, менше, порівну». 
             Матеріал гри: у кожного учня на парті набір знаків більше, менше, рівно, дрібні предмети, іграшки, картки із зображенням різних речей, трикутники, кружечки з додатку до математики. 
               Зміст гри. Вчитель вивішує таблицю або відкриває дошку із заздалегідь підготовленими записами цифр. 
              Учням кожного варіанта треба на своїй парті розкласти предмети так, як показано в записах, і поставити потрібні знаки. Перевірити правильність виконаних дій можна запропонувати сусідам по парті, або це робить учитель, швидко пройшовши між партами. 
Гра «Збільшити і зменшити на 1». 
               Матеріал гри: картки з числами. 
              Зміст гри. Учитель підносить угору картку з будь – яким числом, а учні піднімають у лівій руці картку з таким числом,  яке вийде в результаті збільшення даного числа на 1, а в правій руці – картку з числом,  яке утвориться при зменшенні даного числа на 1. Скажімо, учитель піднімає картку з числом 7. Учні повинні в лівій руці піднести картку з числом 6. У грі перемагає ряд учнів, які жодного разу не помилялися або помилялись найменше. 
               Щоб сформувати у дітей поняття про число і цифру 0, а також на основі практичних дій з предметами розкрити утворення нуля, та визначити його місце в натуральному ряді вчителеві допоможе дидактична 

гра «Утвори числовий ряд». 
               Грають дві команди. У кожного учня картки з числами. За сигналом вчителя команди повинні утворити числовий ряд зліва направо (потім справа наліво). Виграє команда, яка швидко і правильно виконає завдання. 
              Дана гра проводиться на початку уроку, щоб підготувати дітей до вивчення матеріалу, повторити уже вивчений матеріал, тобто числовий ряд, розміщення чисел у ряді. Далі вчитель ознайомлює дітей із числом і цифрою 0. Порівнявши нуль з іншими числами натурального ряду, діти встановлюють, що нуль менше від чисел 1, 2, …,10, тому має стояти в числовому ряді перед числом 1. 

             Дидактичні ігри, пов’язані з вивченням практичних дій в межах 10. 
            Після вивчення теми «Порядкова та кількісна лічба» діти починають вивчати тему «Складання прикладів на додавання. Знак «+» (додати). Читання та розв’язування прикладів на додавання». 
            Для кращого вправляння в засвоєнні результатів додавання вчитель може запропонувати дітям 

гру «Віднови числа». 
            Зміст гри. Вчитель каже: «На снігу білочка засипала приклади. Повіяв вітерець і частину прикладів засипав сніжком. Допоможіть білочці відновити числа в прикладах». 
… + 2 = 4 …+1 =5 
… + 2 =5 … + 1 =4 
           Дана гра пропонується дітям на уроці після вивчення нового матеріалу, щоб вони вправлялись у засвоєнні дії додавання. 
Гру «Допоможи звірятам» вчитель може використати на уроці як для засвоєння дії додавання. 
            На дошці - малюнки звірят, під ними приклади. 
- Білочка, зайчик, їжачок на уроці математики у лісовій школі розв’язували приклади. Підкралася хитра лисичка і вкрала цифри. 
Допоможіть звірятам відновити приклади. 
Клас поділено на три команди. 
Одна команда допомагає білочці, друга – зайчику, а третя – їжачкові. Перемагає команда, яка правильно виконала завдання. 
5 + = * 
4 + =* * = 5 
* = 7 * = 6 4 + = * 
6 + = * 3 + =* 2 + = * 
                 Для засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10 вчитель може запропонувати учням такі

ігри: «Мовчанка», «Естафета», «День і ніч». 
         Дані ігри пропонуються на етапі усних обчислень. 
Гра «День і ніч». 
            Вчитель задає учням питання, а учні мають швидко відповідати на них. 
- Число 7 зменшити на 5. 
- Перший доданок 2, а другий доданок 6. Знайди суму. 
- На скільки число 9 більше від числа 5? 
- На скільки число 7 менше від числа 10? 
Гра «Естафета» 
            Учні за чергою називають приклади таблиці додавання числа 4; таблиці віднімання числа 5. Виграє той ряд, в якому учні швидко і правильно назвуть відповідні приклади. 
Гра «Мовчанка». 
             Вчитель мовчки показує указкою число зовні кола. Учні мовчки виконують відповідну дію над вказаним числом всередині кола і результат показують на числовому віялі. Виграє той ряд, в якому всі учні швидко і правильно показали на числових віялах результати. 
Гра « На 2 більше і на 2 менше» 
           Матеріал гри: картки з числами. 
           Зміст гри. Учитель називає числа в межах від 2 до 10 і пропонує учням у правій руці піднімати число, більше на 2 від даного, а в лівій – менше на 2 від даного. Наприклад, учитель називає число 3, а учні показують числа 1 і 5 далі вчитель називає число 5, а учні показують числа 3 і 7 і т. д. 
             Цю саму гру можна проводити, пропонуючи збільшувати і зменшувати числа на 1, на 3, на 4 тощо. 
         Дидактичні ігри, пов’язані з вивченням нумерації чисел   другого десятка. 
          Щоб сформувати навички лічби в межах 20, можна використати 

гру «Продовж лічбу». 
            Зміст гри. Вчитель пояснює учням зміст гри, продемонструвавши її для прикладу з одним з учнів. Вчитель починає лічбу (11, 12), учень продовжує (13, 14…). Далі називає будь – яке число (в межах вивченого матеріалу) і пропонує учням (то одному, то другому) продовжити лічбу. Перемагає той учень (ряд учнів), який не помилився або ж допустив найменше помилок. Можна пропонувати і в зворотному порядку. Важливо підняти учнів і дати їм можливість показати класу, вміють чи не вміють вони лічити. 
Використовуючи дидактичні ігри вже з першого класу на уроках математики можна помітити, що у першокласників відбуваються відчутні зміни у його мисленні: розвивається уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, доводити доцільність своїх дій. 



Дидактичні ігри на уроках образотворчого мистецтва
Гра «Дзеркало» (робота в парах)
Пропоную для виконання завдання другого "Чарівника" - "Я фантазую" об'єднатися в пари та зайняти робочі місця. Вам необхідно стати один напроти одного, один імітує, а інший («дзеркало») — повторює. Потім ви поміняєтеся ролями. Ваше завдання - "намалювати метелика" в повітрі.

Гра "Знайдіть помилку"    
 Діти, я пропоную вам цікаве завдання: уявити себе в ролі вчителя, який перевіряє, чи без помилок діти зобразили метеликів. Знайдіть помилку у будові метелика і виправте її олівцем.

Гра «Що буває весною?»
            Матеріал. Картки із зображенням різних пір року.
         Демонструю картки з ознаками різних пір року, серед яких учні повинні визначити ознаки весни (приліт птахів, танення криги на річках, поява першої травички тощо).
         При показі картки з зображенням ознаки весни учні плещуть в долоні. Якщо учасник гри неправильно визначив ознаку весни, він вибуває з гри.

Гра «У музеї осені»
         Матеріал: 5-6 репродукцій осінніх пейзажів, набори цифр (за кількістю репродукцій) для кожного учня.
         Повідомляю дітям, що вранці від Осені надійшов лист: «Дорогі діти! Сьогодні я хочу запросити вас у свій осінній музей. На картинах я зображена різною: веселою і сумною, сонячною і похмурою, золотою і з листками, що облетіли.
Але є у музеї картина, яку я дуже люблю. Постарайтесь знайти її за моїм словесним описом».
За командою учні піднімають картку з цифрою, що відповідає порядковому номеру репродукції картини,  до якої було дано словесний опис.

Лото «Чи знаєш ти дерева?»
         До проведення гри організовую екскурсію в парк, де діти спостерігають дерева в природі.
         Матеріал. Набори карток із зображенням дерев: берези, ялини, сосни, дуба, клена, тополі.
         Учні отримують набори карток із зображенням шести дерев. Попереджаю учнів, що виграють уважні та спостережливі. Потім зачитую загадку про одне з дерев, наприклад про березу, а учні, у кого на картці є зображення берези, повинні закрити його фішкою і т.д., поки вчитель не загадає всі дев’ять загадок.
         Учасник гри, який підняв картку з неправильною відгадкою, клади її в набір, а той, хто відгадав загадку правильно, відкладає свою картку в бік. Виграє той, у кого в наборі не залишилося жодної карти. 

Ігри для використання на уроках
Гра «Напиши цифру» (прописування цифр у повiтрi)
Учням пропонується завдання в повiтрi написати певну цифру без допомоги рук (носом, плечима, вухом тощо).
Гра «Встав потрiбний знак»
На дошцi записанi приклади, рiвностi чи нерiвностi. Дiти з допомогою рухiв руками ставлять знаки:>, <чи =, а також знаки + чи —.
Гра на знання геометричних фiгур
Учитель показує рiзнi геометричнi фiгури, а дiти сплескують у долоні стiльки разiв, скiльки у фiгури сторiн, кутiв, граней, тощо.
Гра «Збирання врожаю овочiв»
У дiтей на партах — зображення овочiв. Учням пропонується дати вiдповiдi на запитання: «Що виросло на городi? Як назвати все це одним словом?»
Далi потрiбно зiбрати урожай у кошики (у перший — зображення овочiв, назвами яких є двоскладовi слова, у другий трискладовi. Дiти виходять до дошки i кладуть свої малюнки по рiзних кошиках.
Завдання групам: слова буряки, огiрочки перебудувати так, щоб вони мали два склади.
Додатковi запитання та завдання:
— Назвати всi звуки в словi.
— Скiльки голосних звукiв у словi?
— Скiльки приголосних звукiв у словi?
-           Назва якого овоча з перелiчених починається буквою, що позначає голосний звук?

Гра «Подiли слова на склади»
Учнi об’єднуються в команди. На столi перед кожною командою лежать предметнi малюнки. Дiти дiлять слова — назви зображених на них предметiв на склади i пiдходять до схем, закрiплених на стiнах у рiзних кiнцях класу. Бiля кожної схеми лежать малюнки, за якими команди складають речення, визначаючи кiлькiсть слiв у них. Перемагає та команда, яка швидше складе речення.
Гра «Спiймай своє слово»
У дiтей на партах лежать картки з написаними на них словами.
Учитель читає вголос невелике оповiдання. Учень повинен встати, почувши «своє» слово, й одразу сiсти. Гра спрямована на розвиток уваги, кмiтливостi.
Гра «Відтвори слово»
Можна використовувати при роботі зi словами для запам’ятовування. Дiти за допомогою рухiв вiдтворюють запропоноване слово.
Гра «Живi цифри»
Учитель бере корони iз цифрами. Вiдповiвши правильно на запитання чи виконавши завдання вчителя, учень отримує корону з певною цифрою.
—   Як називається ця цифра? (1)
—   Що це за цифра? (4)
—   Плескить у долонi ось скiльки разiв. (2)
—   Хто знає назву цiєї цифри? (5)
—   Тупнiть нiжками ось скiльки разiв. (3)
—   Раз, два, три — кожна цифро, оживи!
Учнi одягають корони iз цифрами, виходять, стають у ряд.
—   Цифри, слухай мiй наказ:
           Довго, цифри, не барiться,
           По порядку розберiться!
Учнi шукуються в порядку зростання чисел. Цифра 3 — крок уперед!
Далi учнi вiдповiдають на запитання вчителя.
—   З яких чисел складається число 3?
—   Пригадайте склад числа 4.
—   Першi числа — крок вперед.
Можна також роздiляти дiтей на двi групп (парнi й непарнi) i дати їм завдання.
Гра «Передай слово сусідові»
Дiти переказують текст, за сигналом учителя (сплеск) говорять: «Я передаю слово» (плескають у долонi).
Гра «Так чи не так?»
Учитель читає речення, а учнi вiдповiдають:
«Так-так» i кивають головою, якщо таке речення було в текстi, i «Тiк-так — це не так», якщо такого речення не зустрiчалось у текстi. Гра проводиться пiсля самостiйного опрацювання тексту учнями.
Гра «Покажи казку»
Учитель читає уривок казки, а дiти показують її рухами, де це можливо.
Гра «Рiчечка»
Учнi класу подiляються на два варiати. Перший варiант готує  запитання до тексту. А учнi, що належать до другого варiанта, вiдповiдають, пересiдаючи з парти на парту. Гра триває доти, поки всi дiти сядуть на свої мiсця.
Гра «Тижню, шикуйсь!»
Для закрiплення назв днiв тижня вчитель роздає картки зi словами - назвами днiв тижня. За командою: «Тижню, шикуйсь!» дiти виходять i стають у рядок по порядку. Решта учнiв читають назви.
Варiанти: «Вiдмiнки, шикуйсь!», «Члени речення, шикуйсь!», «Синоніми, шикуйсь!, «Спiльнокореневi слова, шикуйсь!» тощо.
Гра «Показуха»
На картцi записанi назви тварин, дії предмета. Учень показує їх пантомiмою, а решта дiтей мають вiдгадати i записати слова в зошити.
Гра «Алфавiтна естафета»
У грi беруть участь двi команда. Гравцi по черзi виходять до дошки, записують за алфавiтом букви (слова на певну тему, iменники, прикметники, дiєслова). Хто перший закiнчить, той перемагає.
Гра «Котра година?»
Учитель називає або показує на дошцi певний час, а дiти за допомогою рук показують його. Права рука — годинна стрiлка, лiва — хвилинна.
Гра «Правильне твердження»
Якщо твердження вчителя або одного з дiтей правильне, решта учнiв пiднімають руки вгору, якщо ні - руки опущенi (або тупають ногами).
Гра «Не розiрви ланцюжок»
Дiти подають один одному руку i, тримаючись так, складають речення: Лимон — жовтий — лежить — на столi.
Варiанти: перелiк частин мови,назв вiдмінка, відмінювання слова за вiдмiнкама тощо.
Гра «Знаю»
Дiти, починаючи з першої парти, лiчать уголос. Кожен учень по порядку встає (попереднiй сiдає, називаючи наступне число. Замiсть числа «5» учень, на якого воно випадає, повинен сказати: «Знаю», — i плеснути п’ять разiв у долонi. А наступний знову починає лiчбу з одиницi, i т. д. до останнього учня в класi. Говорити слово «знаю» i плескати в долонi можуть всi учнi класу. Число «5» можна замiнити будь-яким iншим.
Гра з м’ячем
Учитель вголос промовляє початок твердження, а учень, якому вiн кинув м’ячик, має продовжити. Наприклад: «Якщо в правiй руцi паличок на 3 бiльше, нiж у лiвiй, то у лiвiй...» тощо. Цю гру можна використовувати пiд час вивчення таблиць додавання та вiднiмання, для перевiрки нових правил тощо.


Немає коментарів:

Дописати коментар