Шукати в цьому блозі

субота, 24 січня 2015 р.


Я  щоранку   заходжу в клас
На дитячих обличчях – усміх.
Що  я варта,  діти,  без  ваc,
Ви   -  натхнення  моє,  мій  успіх.

За  плечима  ідуть  роки,
Але  й  досвід  приходить  з  роками,
Що  я  варта  без  вас,  малюки?
Я  в  безмежнім  боргу  перед  вами.
Щоб  любові  вогонь  не  згас,
Щоб  віддать  дітям  серце  і  душу
Я  щоранку  заходжу  в  клас.
Я-  учитель,  я  вчити  мушу.





           
        У грі навчаємось
        Готуючись до уроків, я ретельно добираю ігри , що стимулюють розвиток і формування активної особистості, на уроках використовую методи активного соціального навчання :
- бесіди, диспути, твори – міркування, міні - твори, дійові ігри ;
- ігри-  фантазії, дидактичні ігри, пантоніми, логічні завдання.
         В своїй роботі через гру спрямовую мислення дітей в русло запропонованої теми, підтримую певну свободу висловлювання думок і почуттів.
         Гра «О , щасливчик» , гра «Інтерв’ю”, гра «Фотографування», гра «Знайди слова», гра «Фантазія», створюють умови для кращого пізнання дітьми себе і людей, взаємодії людини з навколишнім світом, усвідомлення зв’язків з природою , сім’єю, визначення способу поведінки.
         Я використовую у своїй практиці ігрові моменти, нескладні ігри на уроках математики. Вони допомагають вивчати новий матеріал, активізують увагу дітей, сприяють розвитку математичного мовлення, мислення. Ось деякі приклади простих ігор :
- гра «Полатай дірки» ( На підлозі мишка
                                         Підібрала книжку.
                                      Сторінки гортала,
                                      До дірок читала. Треба полатати сторінки книжки з математики. Гру організовую  як змагання між рядами.
- гра «Садівники» ( на листку паперу намальована яблуня. До неї прикріплені червоні яблука, на зворотному боці яких записані приклади. До дошки виходять три учні. Вони зривають яблука і швидко записують приклади.
Ось так яблука – повні соку солодкого,
Руку простягніть і яблуко зірвіть.
Став вітер гілку гойдати , і важко яблуко дістати.
Та яблучка ці не прості,
На них цифри золоті.
Швидко яблучко зірвіть , вправно приклад розв’яжіть.)
- гра «Мовчанка» ( учень повинен відповідати на запитання вчителя мовчки, показуючи лише відповідь на математичному віялі (картці).

- гра «Зваримо борщик» ( каструля, малюнки овочів, на кожному приклад. Треба розмістити відповіді до прикладів у порядку зростання, завдяки цьому ми знатимемо , в якому порядку кидати овочі в борщ.)


Як зробити навчання цікавим
         
                Я люблю дітей , не просто дітей, а маленьких допитливих школярів. Працюючи в школі , постійно ставлю перед собою  мету : навчити дітей того, що знаю сама, допомогти їм оволодіти знаннями, а особливо мовленням. Мета в мене одна – щоб навчання було цікавим.
         Кожен урок з української мови розпочинаю з каліграфії. Я вважаю, що письмо повинне бути каліграфічно правильним, чітким. Якщо дитина володіє технікою письма, то вона добре володіє мовленням.
         Свою роботу намагаюся спланувати так, щоб на уроках було цікаво. Мрію про те, щоб у класі не було дітей, байдужих до навчання.
         Щоб виробити самостійність у навчанні , я застосовую такі види робіт, як групову та індивідуальну.
         Завдання передбачають формування у дітей позитивної мотивації. До кожної групи входять діти з різною підготовленістю. У своїх картках практикую складати діалоги. Тематика їхня різноманітна. Діти спілкуються із задоволенням , мова їхня стає виразнішою.
                                  Дидактичні та сюжетно – рольові ігри
  І.  «Веселий словотвір»
Я допитливій малечі
Розповім цікаві речі.
Треба , друзі, вам сказати –
Люблять букви пустувати ,
Веселитись, потішатись
Чи місцями помінятись.
Враз виходить нове слово,
І звучить воно чудово!
Все живе повзло , літало,
Бігало і раптом стало
Неживим . І замість хто?
Ми тепер питаєм що?
Так, цариця наша Мова
Вміє утворити слово!
Й ці загадки вам прислала,
Відгадати наказала.
Букву лиш одну змініть – Нове слово утворіть.

Б’є підкову хто?                       Побіжить , а ззаду?
                   (Кінь)                                            (Тінь)

З нірки визирнув хто?              Що з ялинки впало?
                         (Мишка)                            (Шишка)

Хто стриба по вітах?                Скік – лишилось що лиш?
                   (Білка)                                                 (Гілка)

( Гра сприяє розвитку уваги, кмітливості, мислення, збагачує словниковий запас).
ІІ. «Живий – неживий»
1. Впала на трави вечірня роса.
   «Р» утекла. Полетіла ... (оса).
2. В вирій летіти готується грак.
   «Р» полетіла . Залишився ...( рак).
3. Іволга пісню в гайочку співала.
   «І» заховалась – враз річкою стала. (Волга)
( Гра сприяє розвитку логічного мислення , пам’яті , уваги, кмітливості).
ІІІ. «Назви предмет»
         Назви предметів – відомі слова,
         Кожен із вас всюди їх назива.
         І запитання до них хто ? І що? Знаєте,
         І не забуде ніхто.
         Дерево, яблука, ліс, річка, квіти.
         Яке запитання поставимо, діти ? (Що?)
         Вчитель, дитина, лисиця, шофер.
         Яке запитання поставим тепер? (Хто?)
         Даю на закріплення вам завдання :
         Назвіть свій предмет і поставте питання.
( Гра сприяє розвитку пам’яті, мислення, уваги).
V. “Слова – назви предметів»
         Погляньте навкруг.
         Це ось стіл, зошит, учень.
         Це крейда, це книжка,
         З якої вас учать.
         Це – хлопчик, ви – діти,
         А ось це стілець.
         Та буде, напевно,
         Той з вас молодець,
         Хто відповідь дасть –
         Що ж це за слова.
         Той в школі навчається недарма.
(Це слова – назви предметів)
         Поставим до цих слів питання.
         А я оціню всі старання.
(Гра сприяє розвитку пам’яті, уваги, спостережливості).